muscle-up treenausta

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

matii
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 1:22 pm
Paikkakunta: OULU
Viesti:

ViestiKirjoittaja matii » Su Heinä 22, 2007 8:34 pm


Näätä
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 5:29 pm

ViestiKirjoittaja Näätä » Ma Heinä 23, 2007 2:28 pm

Otetaanko Matii tuosta muscle-upin opettelemisesta tavoite syksyksi/talaveksi?

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ma Heinä 23, 2007 5:45 pm

Toi olis kiva oppia. Miten tota kannattais lähteä tekemään rekkitangolla? Onko tärkeää että saa vedettyä tangon rintaan ensin?
Treeniblogi


Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ma Heinä 23, 2007 5:57 pm

Jos katsoo tuota "joenkkoen" suoritusta tuolta toisesta ketjusta niin tankohan on nännien korkeudella ennen ylöspunnerrusta.
http://forum.harjoittelu.net/t616-Palom ... ot%29.html

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ma Heinä 23, 2007 6:12 pm

Niinpä. Ei kai auta muu kun treenata leukoja aika pirusti, nyt jää todella paljon vajaaksi. Tossa joenkkoen videossa kaveri tekee aika todella rauhallisesti ja tyylikkäästi tuon liikkeen.
Treeniblogi





Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

matii
Viestit: 76
Liittynyt: Ke Helmi 14, 2007 1:22 pm
Paikkakunta: OULU
Viesti:

ViestiKirjoittaja matii » Ma Heinä 23, 2007 8:10 pm

Näätä kirjoitti:Otetaanko Matii tuosta muscle-upin opettelemisesta tavoite syksyksi/talaveksi?

Mikä ettei ! Tota palomiespunnerusta olis hauska treenata :)

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Ma Heinä 23, 2007 8:42 pm

Beast skillsin sivuille oli jokin aikaa sitten päivitetty muscle-up -tutoriaali sisältämään myös neuvoja rekillä tehtävään versioon. Kannattaa lukea, hyviä tekniikkaneuvoja.

marks
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1195
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 11:58 am
Paikkakunta: Hyvinkää
Viesti:

ViestiKirjoittaja marks » Ma Heinä 23, 2007 8:56 pm

Joo, tuossa näyttäis olevan hyviä vinkkejä:
http://www.beastskills.com/MuscleUp.htm

Tuosta false gripistä on ollut paljon juttua Crossfit Journalissa, en ole vielä opetellut sitä. Hitto, alkaa tehdä mieli ripustaa renkaatkin kattoon pitkästä aikaa..
Treeniblogi





Henry Rollins kirjoitti:The iron never lies to you. .. Friends may come and go. But two hundred pounds is always two hundred pounds.

Wunder
Aktiivi Jäsen
Viestit: 886
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 12:10 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ViestiKirjoittaja Wunder » Ti Heinä 24, 2007 9:21 am

Mitä mä oon pari kertaa kokeillut false grippiä, niin aika tappaja ranteille, varsinkin tällä kehonpainolla.. Aika nihkeen tuntuista!

Näätä
Viestit: 43
Liittynyt: Ma Helmi 26, 2007 5:29 pm

ViestiKirjoittaja Näätä » La Heinä 28, 2007 10:18 pm

Wunder kirjoitti:Mitä mä oon pari kertaa kokeillut false grippiä, niin aika tappaja ranteille, varsinkin tällä kehonpainolla.. Aika nihkeen tuntuista!

Olen treenaillut muscle-uppia renkailla hiukan, liike ei mun mielestä teoriassa ole teknisesti vaikea, ongelmalliseksi liikkeen tekee siinä tarvittava voima. :D Pelkkä false grip on tosiaan jo "haasteellinen", eli jerkkua tarvii niin perkeleesti.

Ite hoksasin muscle-upin idean tuolla jalat-maassa-lähdöllä (pikku pompulla aluksi). Siinä sai idean, miten transitiovaihe leuanvedosta dippiin menee. Nyt menee yksittäisiä toistoja, mutta puhtaasta false-grip roikunnasta liike on yhtä räpistelyä.

Rekkitangolla muscle-uppi on ehkä helpompi omaksua, jos kippi on tuttu liikkeenä, mutta siinä tulee hiukka sitä "potkua" mistä beatskillssin kaveriki puhuu tutorialissaan.

Joenkkoe kyllä vettää liikkeen nätisti.
Viimeksi muokannut Näätä, La Heinä 28, 2007 10:18 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » To Kesä 05, 2008 7:20 pm

Jahka mä nyt saan kunnon renkaat noiden taljan vetorautojen (mitkä siis mulla ajaa voimistelurenkaiden asemaa) tilalle niin täytyy tota false-grippiä alkaa opetteleen. Ei siis oikein aukea noilla pyörivillä raudoilla.
Oon siitä noitten muscle-up juttujen yhteyksissä lukenut, esim.
http://www.powerathletesmag.com/pages/muscleup.htm ja
http://www.beastskills.com/MuscleUp.htm

Onko siinä (false grip) nyt muuta ihmeellistä kun ranteet linkkuun ja menoks? Vai löytyykö siitä jotain jippoja/niksejä mitä kannattais huomioida.
Näyttäis vähän erilainen olevan renkailla tai tangolla. Tangossa peukalot ei kierrä vastakkaiselta puolelta.
Eli kyseessä on sit vissiinkin pelkästään raakaa voimaa ranteilta vaativa ote jossa tekniikalla ei oo mitään sijaa?

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Kesä 10, 2008 4:12 pm

On se kiva keikkua tos "siirtymävaiheessa" ja selitellä niitä näitä. Perhana ku on helponnäköistä.
http://www.youtube.com/watch?v=Fl0uddDZ ... re=related


Palaa sivulle “Videot”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa