Kaakaosta...

Ravinto, lisäravinteet ja reseptit

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Pe Helmi 01, 2008 1:00 pm

Tilasin tossa purkin hydrolysoituu heraa. En oo ennen tollaista maistanut mutta lueskellut sieltä täältä että mitä korkeampi hydrolysointiaste sitä paskempi maku.
Tarkoitus on tosta palkkarii vääntää malton kanssa. Nyt alustavasti mietinkin (tilaus ei siis vielä ole tullut) et mikä olis hyvä kaakaomerkki tohon maun paranteluun?
Onko olemassa jotain täysin sokeritonta kaakaoo ja jos on niin meneekö se sit näihin leivontaan tarkoitettuihin tuotteisiin?

mz667
Viestit: 42
Liittynyt: Ma Huhti 03, 2006 9:00 pm

ViestiKirjoittaja mz667 » Pe Helmi 01, 2008 1:14 pm

O'Boylla on yks malli missä nyt periaatteessa ei ole lisättyä sokeria.

http://www.kraftfoodsnordic.com/kraft/p ... 4&Mid=2534

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Pe Helmi 01, 2008 3:02 pm

Toi Fazerin "silmä" nyt tarttui mukaan kaupasta. 100g:ssa näyttäis olevan 15g hiilareita.
Täytyy alkaa kalorilaskuriin pistään määriä et millä suhteella noi kaikki nappaan nipuun.
Toki saa vieläkin hyviä kaakaoita tähän tarkoitukseen ehdotella jos tulee mieleen...

jago
Viestit: 32
Liittynyt: Su Huhti 15, 2007 1:41 pm

ViestiKirjoittaja jago » La Helmi 02, 2008 5:36 pm

Suklaa hifistelijän paluu :D

Mulla on tollasta Drosten 100% kaakaota. Hiilareita ja muita arvoja en tiedä, kun on tuo etiketti revitty menemään tosta metalli rasiasta. Kuitenkin olen ostanut tuon jostain Amsterdamin lentokentältä, joten en kyllä yhtään tiedä saako tuota Suomesta. Mutta jos saa, niin kannattaa koittaa, ihan perkuleen kovaa tavaraa :D

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » La Helmi 02, 2008 8:04 pm

jago kirjoitti:Kuitenkin olen ostanut tuon jostain Amsterdamin lentokentältä

Ei ihan kaikista katu-uskottavin myyntipuhe mutta oli menneeks. Uskotaan :lol:

jago
Viestit: 32
Liittynyt: Su Huhti 15, 2007 1:41 pm

ViestiKirjoittaja jago » Su Helmi 03, 2008 9:23 pm

peesu kirjoitti:
jago kirjoitti:Kuitenkin olen ostanut tuon jostain Amsterdamin lentokentältä

Ei ihan kaikista katu-uskottavin myyntipuhe mutta oli menneeks. Uskotaan :lol:

Juu en tolla ees yrittäny "myydä" sitä, mainitsin vaan, kun kerran kysyit mikä on hyvä kaakao merkki :D

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ke Helmi 06, 2008 6:31 pm

Allsprite, väänsin nyt palautusjuoman aineista: hydrolysoitu-hera, maltodekstriini ja kaakaojauhe (Fazer ögon). Tein muutaman koevedoksen ennen kuin nakkasin kaikki sekaisin. Pyrin n.1:1 sekoitukseen.
Maku on jotain ihan muuta kuin esim. Gainomax-tyyliset "karkkipalautusjuomat". Ne ketkä tuolla suklaa ketjussa kertoi noista yli 70% suklaista pitävän niin luulisin et tää maistuu sellaisille tyypeille. Eli on sen verra jyrkkä maku että vaatii hieman totuttelua.


SF-protein hydro 700g
UFS-malto 600g
Fazer ögon 100g

Yht. 1400g valmista jauhetta.

Ravitosisältö/100g
-energia 370 kcal
-prot. 42.4g
-hiil. 43.4g
-rasv. 2.9g

ps. tumman suklaan "hevijuuserit" voi kokeilla säätää vaik suhteita niin et ögonii 200g ja maltoa 500g. Mulla yks vedos oli sellai mut se oli mulle niin rankka maku et meinas silmät pullistua päästä :lol:
Viimeksi muokannut peesu, Ke Helmi 06, 2008 6:41 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Resu
Viestit: 17
Liittynyt: Su Helmi 10, 2008 3:29 pm

ViestiKirjoittaja Resu » Ti Kesä 24, 2008 8:53 pm

Tästä jutusta mulla on ollut mielessä kysymys jo jonkun aikaa... Eli tietäisikö joku viisaampi.

Minäkin olen täällä kotopuolessa sekoitellut heraa ja kaakaota tai kuivattua mustikkajauhetta(ja vähän kreatiinia ja hippu sokeria) palautusjuomiin ja mietiskellyt, että mikäköhän osa maidosta on se, joka tehokkaasti tuhoaa antioksidanttien voimat. Eli onko itua käyttää palkkarissa tuollaisia kalliita hömpötyksiä, kun kyllä minä sen pelkän herankin saan imeksittyä taikka voin ostaa liidelistä halpaa kaakajuomasekoitusta?
Ja tähän samaan syssyyn kysyisin vielä, että miksi ei voisi olla sokeria seassa jos kuitenkin sekaan tulee maltoa. Nopeaa hiilaria kai molemmat, vai onko sokerin fruktoosiosasta jotain haittaa?

Teemu Jantunen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 2:41 pm

ViestiKirjoittaja Teemu Jantunen » Ke Kesä 25, 2008 7:21 am

Kaseiini on antosyaanien(mustikan suurin antioksidanttiryhmä) suhteen sitomiskykyisin vaikka muillakin osilla imeytymistä voimakkaasti heikentäviä ominaisuuksia onkin.Valkoinen sokeri nostaa insuliinipitoisuuksia hyvin paljon voimakkaammin kuin mikään maltodekstriiniversio,jopa luonnottoman vahvasti ihmisen perusfysiologiaa ajatellen.Vaikka insuliinin käyttö ravinteiden sisäänajajana treenin jälkeen onkin tietyllä tavalla perusteltua en tuollaista piikkiä pidä tarkoituksenmukaisena.Tämä toki oma mielipiteeni.Jos haluat sen sijaan tehostaa mustikan vaikutuksia niin inkiväärijauhetta sekaan jos vaan maha kestää :-) ja ota eri aikaan kun protskut.Kannattaa kokeilla pelkän heran ottamista treenin jälkeen ja hiilihydraattien tankkaamista vasta 1-2 tunnin päästä aterialla ja seurata millaisen vasteen antaa harjoitustehoon nähden, kaikki kun ollaan hyvin yksilöllisiä tämän(kin) asian suhteen.


Palaa sivulle “Ravinto ja painonhallinta”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa