Sling Shot/ Mad Dog

Yleistä höpinää.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

Sling Shot/ Mad Dog

ViestiKirjoittaja Eero » Ke Marras 02, 2011 4:58 pm

Hei toverit ja siskot kerätään tänne kokemuksia Sling Shotista. Minkälaista treeniä ja missä kaikissa liikkeissä ym...

Meitsillä on nyt yli vuoden kokemukset Sling Shotista. Olen tehnyt...

- Maksimi ja nopeus penkkiä eri otteilla
- Lattiapenkkiä
- Hang Bar penkkejä
- Vinopenkkiä
- Alakaltevapenkki
- Dippiä

Kaikkia on oikeastaan mun suosikki liikkeitä, maksiminostoista olen kuitenkin saanut parhaan hyödyn.

Paras juttu kuitenkin että ainakin meikäläisellä pysyy olkapäät hyvässä kunnossa ja pystyy treenaamaan kovaa koko ajan !

Jatkossa aijjon käyttää Mad Dog versiota pää sääntöisesti treeneissä mutta myös jonkin verran vanhaa kunnon perusmallia. Joka ei ole muuten mennyt miksikään ainakaan itselläni vuodessa.

Avatar
Esa.H
Aktiivi Jäsen
Viestit: 206
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 1:02 pm
Paikkakunta: Joensuu

ViestiKirjoittaja Esa.H » Pe Marras 04, 2011 10:40 am

Itse olen käyttänyt slingshottia vain vinopenkissä ja tavan penkissä apuna.

Positiivisena hyötyönä huomasin sen, että voi treenata kovaa isommilla romuilla ärsyttämättä olkapäätäni ollenkaan. Nopeustreenissä lähes korvaamaton kapistus.

Suosittelen lämpimästi kaikille käyttöön !
Kunnioita rautaa

FREDDI
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1457
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 11:42 am
Paikkakunta: Maalahti
Viesti:

ViestiKirjoittaja FREDDI » Pe Marras 04, 2011 8:02 pm

Käytän tavallinen slingshot. Tosi hyvä tuki muta ei anna niin paljon kiloja minulle ainakin. n.20 kiloa ehkä. Mutta hyvä tapa saada vaihtelua...

ruuskanen miika
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Joulu 21, 2007 4:24 pm
Paikkakunta: hyvinkää

ViestiKirjoittaja ruuskanen miika » Ma Marras 07, 2011 11:48 pm

ite kokeilin sunnuntaina mad doggia, satku oli tangossa, hitaasti laskin alas ja täysii ylös ni tipahti tanko käsistä :lol:

Avatar
Sakari Selkäinaho
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1205
Liittynyt: La Marras 01, 2003 7:58 pm

ViestiKirjoittaja Sakari Selkäinaho » To Marras 10, 2011 12:06 pm

Ei niillä ole varsinaisesti tarkoitus saada lisäkiloja. Siihen tulisi olla paljon vahvempi kuin MadDog.

Olkapäärotaation estäminen on ylivoimainen etu. Silti kannattaa tehdä samalla lujaa yläselkää ettei paikat hajoasitten kun nostaa ilman SlingShottia.

Itse kokeilin uutta Reactive SlingShottia joka on Originalia kevyempi ja pidin siitä kovasti. Se on vasta tulossa myyntiin.

Tatu Karhu
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 7116
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 12:10 pm
Paikkakunta: Naantali

ViestiKirjoittaja Tatu Karhu » To Marras 10, 2011 12:25 pm

Mulla ainakin olkaäät kiittää slingshottia eli silloinkin pystyy treenaamaan kun olkapäät oireilee ilman kipua!!
Vuodessa ei ole tullut mitään kulumisen/väsymisen merkkejä mun slingshottiin.
Vanha voimailee sisulla ja sydämmellä.

shoax
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Helmi 24, 2010 12:20 pm
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja shoax » Ke Marras 16, 2011 1:31 am

Jos salipenkit on luokkaa 130 kg, niin onko näihin mitään järkeä vielä sotkeentua?

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Ke Marras 16, 2011 2:27 pm

shoax kirjoitti:Jos salipenkit on luokkaa 130 kg, niin onko näihin mitään järkeä vielä sotkeentua?


Morjens Tampereen Toveri. Kantsii melkein odottaa tuota Reactive Sling Shottia vielä hetki ja sitten tilaus vetämään.

Avatar
Eero
Aktiivi Jäsen
Viestit: 6208
Liittynyt: Ke Heinä 21, 2004 7:46 am

ViestiKirjoittaja Eero » Ma Marras 21, 2011 10:17 pm

shoax kirjoitti:Jos salipenkit on luokkaa 130 kg, niin onko näihin mitään järkeä vielä sotkeentua?


http://www.voimaharjoittelu.fi/uutiset? ... gory_id=59

Misna
Viestit: 2
Liittynyt: La Elo 30, 2008 2:01 pm

ViestiKirjoittaja Misna » Pe Joulu 16, 2011 8:52 am

Minkä verran porukka muuten saa hyötyä näistä? Itsellä se tavallinen slingshot ja tulokset (stopilla) raakana 130kg ja slingshotilla 170kg.

Jarkko Holviala
Aktiivi Jäsen
Viestit: 624
Liittynyt: La Touko 20, 2006 12:41 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Jarkko Holviala » La Elo 04, 2012 1:06 pm

Mulla on original sling shot (1,5 vuotta vanha ja toimii) nopeusvoimapenkkeihin ja mad dog maksimitreeneihin, oikea olkapää on ollut pitkään paskana ja se estää raw-penkin kehityksen, sen sijaan sling shoteilla voin treenata ilman kipua ja olkapään pettämistä noston aikana. Se mitä Sakke sanoi yläselän treenaamisesta on 100% totta, yläselän tulee olla vahva treenaa sitten sling shotilla tai ilman. Suosittelen sling shotteja kaikille, kun pääsee treenaamaan isommilla painoilla kehittyy sekä raaka että paitapenkki!

Rami78
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 11:47 am

ViestiKirjoittaja Rami78 » To Helmi 21, 2013 8:45 am

Itse kokeilin alkuperäistä sling shottia viime viikolla, ja tuntuipa kyllä mukavalta. 210kg/ 3 meni aika näppärästi noin eka karralla.
Tilasin sitten tuon mad dog version jonkas ajattelin vaikuttavan enemmän, mutta enpä huomannut mitään eroa tavalliseen. Samat raudat ja saman verran toistoja sillä sai tehtyä.
Jos nyt noita kuukauden päässä olevia raw kisoja silmälläpitäen, niin kuinkas nyt kannattaisi tuolla treenata jos nyt edes tuossa ajassa mitään saa paranemaankaan?


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa