Pyöräily ja voimatreeni

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

lateksi
Viestit: 2
Liittynyt: Ti Elo 19, 2014 8:42 pm

Pyöräily ja voimatreeni

ViestiKirjoittaja lateksi » Ti Elo 19, 2014 9:05 pm

Moro kaikille. Oon nyt pitkän tauon jälkeen ruvennu taas treenaamaan ja samalla myös lisänny pyöräilyä. Ja eh, samalla myös dieetillä ollaan. Mutta sellanen tullu vastaan, että mitä paremmin tuo kunto fillarin selässä kasvaa ja kehittyy niin samaa tahtia kyykky max tulee alaspäin. Kyykkäsin kisa kyykyllä 160kg ja pohjasta 125kg aikasemmin ja nyt kesän jälkeen (touk,kesä,heinä) enää 140 ja 110. pyöräilyä paljon tossa välissä. Eli eikö noita oikein kannattas tehä yhtä aikaa vai oonko menny mehtään joltain osin.
palautua jalat on kerenny ja fillari lenkit 90% peruskuntoa eli matalalla sykkeellä. Oon vaan ollu siinä uskossa et peruskuntoa voi vetää samalla, kun punttaa.  :wall:

Mutta jotain hyvääkin tosin tullu. Jaksaa treenata paljon paremmin eikä happi lopu, ja sarjat menee kevyesti tiettyyn pisteeseen asti. Ja kintut on kasvanukki vähän mutta sitä voimaa tartteis. Eli miten se ois järkevää noita yhdistellä. pitäis talvi vetää punttia ja kesät fillarilla vai mite. tekis kyllä mieli talvellakin luistella pyörätiellä. :lol:
Sellanen tieto vielä, että mulla jalat kehittynyt muuten aina ihan saakelin huonosti. treenaan aina tasapuolisesti ja silti esim penkin voinut välillä jättää vaikka väliin koska tuntuu kehittyvän kun vaan kattoo sinnepäin.
Ja niin, treenit ollu aina voima painotteisia.

Kiitos jo etukäteen kaikille. ja sory jos aihe jo löytyy jostain.

Pattismurffi
Viestit: 2
Liittynyt: Su Touko 03, 2015 8:43 am
Paikkakunta: Tornio

Ite kans pyöräily nyt kaksi kautta (talvi+kesä & talvi+k

ViestiKirjoittaja Pattismurffi » Su Touko 03, 2015 9:35 am

Moi!
Ite kans Tosiaan nyt 2 kautta pyörän selässä kesät talvet työmatka 8km/suunta (16km/pvä). Ite poljen aina sata lasissa ja ylämäet menen periaatteella: "TULEEN EI JÄÄDÄ MAKAAMAAN!"
Nostahan tuo peruskuntoa mutta nyt alkanut voimanosto puolen ja tulinkin ajatelleeksi että jos muuttaisi ton pyöräily systeemin koviin vetoihin ja pikku palautuksia. Saisi samalla räjähtävää voimaa mikä olisi hyvä eikä luultavasti sekoittaisi hermotusta. Aerobinen liikunta kuitenkin hyväksi ettei pelkkää puntin kolistelua koko ajan.
Olin dietillä tammikuun alusta n.3kk ja paino tippui kymmenisen kiloa ja tällä hetkellä jämähtänyt 80 mikä on mielestäni hyvä paino elokuun Rovaniemen SM Kosoja ajatellen.

Mutta sit ite kysymykseen mikä koskee sakari selkäinahon ohjelmaa ja pyöräily. Yhdistämistä. (Tuossa kun ei mainittu aerobisesta liikunnasta mitään)
Mulla on nyt voimanosto taustaa n. 2vuotta ykkösten olessa
kyykky=175
Penkki=120
Veto=190
Kyllästyin viime vuoden lopussa ainaiseen voimapunttailuun ja tein vaihtelun vuoksi dietillä Arnoldin Golden sixiä. Kestävyys parani huimasti ja kilot katosi.

Nyt aloitin viime vkolla yhdistämällä kaikki kolme ABC ohjelmaa eli menikö tässä jo metsään?
Ohjelma seuraavanlainen
Ma penkki (raskas)+avut + kyykky(kevyt)
Ti lepo
Ke veto (raskas) + avut
To lepo
Pe kyykky (raskas) +avut+ penkin avut

Tähän vieläyhdistettynä satunnaiset työmatka pyöräilyt töiden mukaan kovina "vetoina"

Toisena vaihtoehtona mietin että jos olisi tehnyt 5 puntti treeniä vkosa tyyliin:
Ma penkki (raskas)
Ti kyykky(kevyt)
Ke veto
To penkki(kevyt)
Pe kyykky(raskas)

Olisi myös mahdollisuus ns aamu ja ilta treeniin eli kaksi treeniä/päivä.

Nyt tarttisinkin vinkkiä yhdistää nämä kaikki eli pyöräily ja jokin yllä olevista metodeista tai sitten jos menee päin mäntyä niin ideoita.

Syöntipuolesta vielä että dietin jälkeen lisänny koko ajan hiilarin määrää sen ollessa tällä hetkellä 70g/annos x (5-6 ateriaa päivässä)

Tulipas tekstiä toivottavasti löydätte asiat seasta 😉[/code]
Herätys kukonpierun aikaan!!!


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa