Isot voluumit ja WSB

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

trollkiller
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1052
Liittynyt: To Joulu 30, 2004 3:09 pm

Isot voluumit ja WSB

ViestiKirjoittaja trollkiller » To Marras 28, 2019 3:00 pm

Olen noita Louien artikkeleita kahlaillut läpi vanhimmista uusimpiin. Vuosi 2018 menossa joten ehkä vastaus olisi olemassa. Mutta kysymykseni:

Louie on muutamaan kertaan maininnut penkkilääkkeeksi seuraavaa settiä, aina muutaman viikon ajan painoa lisäten kunnes rajat löytyy:
Max 6
Max 8
Max 10
6x6
8x8
10x10

Tehdäänkö tämä DE päivän, vai ME päivän tilalla? Veikkaus/muistelu että DE.

Kolmisen viikkoa / setti tuntuis järkevältä, sen jälkeen ei hirveästi painot kasva.

Kannattaako edes harkita tekevänsä kyykkyyn samoja settejä? Mulla on fiksaatio tehdä samanlaisia reenejä kyykkyyn ja penkkiin ja yleensä yhtäaikaisesti.

Tuossa tapauksessa olisin valmis porrastamaan s.e. aloittaa vaikka penkillä, kun pääsee 6x6 asti niin sitte alottaa kyykyn. Mutta tälläkin tavalla kokeilu kestäisi 27 viikkoa. Olisiko tämä 100-varmasti hukkaan heitettyä aikaa?

Entäpä jos penkkaisin vaikka ylileveästi. Olisiko mahdollista tehdä esim max10 hakemiseen asti nopeustreenin jälkeen apuliikkeenä? Jättäisi vasta 6x6 alkaessa nopeustreenin pois? Tai vastaavasti, jos tarkoitus on tehdä ME päivänä.

Kyykkyyn sitten kokeilisi soveltaa jotenkin vastaavalla tavalla? Esim jättäisi pois DE vedon ja tekee tuota? Teksi sitten ME päivänä useammin vetoja. Nyt olen tehny tosi surkeasti ME vetoja.

RRKalle
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1216
Liittynyt: Ti Joulu 27, 2005 3:10 pm

Re: Isot voluumit ja WSB

ViestiKirjoittaja RRKalle » Pe Joulu 13, 2019 5:44 pm

Teki DE-paivan sijasta tuollaista, olen lukenut aika lahiaikoina artikkelin.
5 kiloa vuoteen puhdasta lihasta vaatii jo aikamoiset "Igorin napit". Kyllä sellaista rasvantäytteistä pehmeää lihasmassaa saa, mutta silloin ei puhuta enään alta 10 rasvaprosentin heeboista vaan sellaisista proteiinimössölihaksista.
-Murobs, Sulevi Pallopää


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa