LIIKAA "LIITTOJA"

Yleistä höpinää.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Christian Ahonen
Viestit: 31
Liittynyt: Pe Elo 28, 2009 8:35 am
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Christian Ahonen » Ma Touko 14, 2012 4:16 pm

En oo jaksanu kiinnostua niin paljoa näistä uusista liitoista, seurannut toki olen ja ehkä vähän ihmetellyt niiden kirjoa.
Mutta sitten se kyllä lisää sitä porukkaa jokka järkkää kisoja.

Mutta sehän ois mahtavaa jos olis vaan pari "liittoa" suomessa.
Mutta jokseenkin hankalaa esimerkkinä raw vn kisat.

Toiset haluaa liftit, vyön, kaikki siteet ja sitte toiset mihin itsekkin lukeudun ei missään nimessä mitään varusteita!
Jos tuntuu että ei meinaa jaksaa nostaa, nii nostaa vaa!

sheiko
Viestit: 78
Liittynyt: To Helmi 08, 2007 10:03 pm

ViestiKirjoittaja sheiko » Ti Touko 15, 2012 10:11 am

Anna Karrila kirjoitti:Sen sijaan uusien liittojen tulostason mollaaminen on aika lapsellista. Kisat ovat kuitenkin olleet kaikille avoimet, eikä voittamista koskaan voi pitää häpeänä.


Tarkoitin lähinnä sitä että jos nyt itse päätän laittaa pystyyn vaikka ABCD liiton, järjestän MM-kisan ja sattumalta voitan sen sarjan -110kg 550kg:n tuloksella ja alan leuhottaa itseäni maailman mestarina niin siinä mennään pieleen.

Itse haluan AINA kilpailla siellä missä kilpailu on kovinta ja tähän mennessä se on aina ollut sitä Raw power ry:n finaali kisassa

Janne Seppälä

otto-92
Aktiivi Jäsen
Viestit: 982
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 12:34 pm

ViestiKirjoittaja otto-92 » Ke Touko 16, 2012 9:16 pm

Itse olen eniten Wpc miehiä, mutta olen kisannut kaikissa mahdollisissa liitoissa (lukuunottamatta antidoping liittoa ;) ). Välillä tuntuu että vaikka olisi potentiaalia ollut voittaa tiettyjä kisoja, niin kun on välit muualle hyvät.. niin kutsua ei tule. Olisi hyvä jos tälläiset asiat ei vaikuttaisi, kenen kaveria ollaan.

ja on täysin eri juttu nostaa oman maan kisoissa, jossa kaverit tuomaroimassa, kuin jossain Euroopassa ryssätuomareiden alaisuudessa. Sinne niitä kovia tuloksia vääntämään.... Nimimerkillä itse voittanut Wpc penkin Miesten euroopanmestaruuden yuri ustinovin ollessa sivutuomarina ja toisen ryssätuomarin toisessa päädyssä ja päätuomarina ei niinkään sääliä antava mike sweeney.
Olisi hyvä jos kisoissa olisi ns joka hiekkalaatikolta osallistujia, eikä oltaisi liikaa omissa nurkissaan. Tätä mieltä olen kovasti itse :). En tarkoita loukata ketään. Tarkoitukseni on ajaa voimanostoa eteenpäin lajina, jossa yhtenäisyys nostajien kesken olisi ainakin 100x suurempi kuin tällä hetkellä. Arvostan kaikkia kovia nostajia ja puuhamiehiä... Ja isot rispektit niille jotka ovat minua urallani auttaneet :).

Itsestäni olisi hyvä kun olisi vain 1 proliitto joka olisi WPC, Gpc:eessä on huonompi taso , eikä ole yhtä tarkkatuomari linja kuin WPC , varsinkin kansainvälisissä WPC kisoissa on todella kova ja tarkka linja. Elikkä suomeen Wpc, johon fpo liitettäisiin. Wpc:eehen yhdistyisi kaikenmaailman ipat ja gpa:t ja raw power ry:t ja myös fpo.
Ja svnl on omalukunsa :).. siihen en puutu, kun en täysin ymmärrä jne.


Olisi iso johtoporras, johon mahtuisi kaikki isommat herrat. Voin itse toimia vaikkapa "kirjepöllönä" pöydässä jos tietyt auktoriteetit eivät mahdu samaan pöytään. Toivon vain että jonain päivänä kaikki tämä yhtenäisyys olisi mahdollista?! en kai ajattele liian hippimäisesti...



T: otto selin... olen puhunut.
http://www.youtube.com/profile?user=Rollos2

Sponsoreina
Vammalan Romu oy
terveyskauppa Luonnonhelma
gorillawear vaatetus!

Avatar
frifeldt
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1009
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 12:39 pm
Paikkakunta: Pori

ViestiKirjoittaja frifeldt » Ke Touko 16, 2012 10:47 pm

sheiko kirjoitti:Tarkoitin lähinnä sitä että jos nyt itse päätän laittaa pystyyn vaikka ABCD liiton, järjestän MM-kisan ja sattumalta voitan sen sarjan -110kg 550kg:n tuloksella ja alan leuhottaa itseäni maailman mestarina niin siinä mennään pieleen.

Itse haluan AINA kilpailla siellä missä kilpailu on kovinta ja tähän mennessä se on aina ollut sitä Raw power ry:n finaali kisassa

Janne Seppälä


Täysin samaa mieltä!!.

Avatar
Tiikeri
Aktiivi Jäsen
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 6:52 pm
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Tiikeri » To Touko 17, 2012 10:26 am

Kun menin kisaamaan myös SVNL:ään, minut otettiin heti silmätikuksi em. järjestäjien kisoissa kilpailemisen takia.

Tarkoitatko Anna Kankaanpään "SM"-kisoja 2011? Jos tarkoitat, miten jouduit silmätikuksi?
Jos tämä sössiminen ei nyt lopu, niin se saa jatkua! Sanoi eräs voimanoston ykköspyssy.

Anna Karrila
Aktiivi Jäsen
Viestit: 102
Liittynyt: Su Touko 13, 2012 4:58 pm
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Anna Karrila » To Touko 17, 2012 5:56 pm

En halua mustamaalata ketään henkilöitä, mutta melko avoimesti syytettiin yrityksestä huijata jotenkin antidopingsopimusmenettelyssä. Oletan, että tämä johtui siitä, että olin jo ennen SVNL:än lisenssin ottamista kilpaillut GPA:ssa.

Ihmettelin kyllä myös Kankaanpään kisojen varustetarkastussysteemiä. Varusteita ei varsinaisesti tarkastettu, mutta aina ennen lavalle menemistä löytyi jokin varuste, jota ei saanut käyttää väärän valmistajan takia. No, hyvä kun sentään sanottiin aina ennen nostoja, eikä niiden jälkeen. Ja omapahan on vikani, kun en ollut etukäteen lukenut, että vain tietyn merkkiset varusteet olivat sallittuja. SVNL:ässä on kyllä tarkasti kirjatut säännöt... Mutta niitä on liikaa luettavaksi :D

Avatar
Tiikeri
Aktiivi Jäsen
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 6:52 pm
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Tiikeri » Pe Touko 18, 2012 5:24 am

Jep jep. Voin paikalla olleena taata, että Sinua ei mitenkään yritetty "mollata". Lähinna oltiin tyytyväisiä, kun tulit kisoihimme. Päinvastoin ainakin itse yritin Sinua auttaa, koska näytti homma olevan hakusessa, etenkin sääntöjen suhteen. Noi raw-varustesäännöt ovat aika helppoja. Ei siinä juuri varustetarkastusta tarvita, kun ei niitä varusteita juuri ole. Mikä ongelma Sinulla oli "varusteiden" suhteen? Minä muuten olin se Johanna Kankuksen "huoltaja" Sami Pullisen ohella.
Jos tämä sössiminen ei nyt lopu, niin se saa jatkua! Sanoi eräs voimanoston ykköspyssy.

sheiko
Viestit: 78
Liittynyt: To Helmi 08, 2007 10:03 pm

ViestiKirjoittaja sheiko » Pe Touko 18, 2012 8:41 am

Mielestäni meidän kannattaisi pitää SVNL ulkona tästä keskustelusta. Se on kuitenkin paikkansa voimanostokartalla ansainnut ja kaikkine kummallisuuksineen vetää aika lahjomatonta linjaa ja pysyy päätöksiensä takana!

Janne Seppälä

Jussipossu
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Touko 18, 2012 3:11 pm

ViestiKirjoittaja Jussipossu » Pe Touko 18, 2012 3:23 pm

Hyvä keskustelu. Tästä viriää toivottavasti jotain uutta ja yhtenäistä. Sellanen raw finaali ku toteutuu minne koko voimailukansa yhtyy paikalle kilpaileemaan ni jäis kerrottavaa lapsenlapsille. Huhut kertoo että tuhatpäinen yleisö tulossa katsomaan :shock:
Juhani Niskanen

Wendel Clark
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 9:34 pm

ViestiKirjoittaja Wendel Clark » Pe Touko 18, 2012 4:29 pm

sheiko kirjoitti:Olin muuten ipf:n raw SM kisoissa Kankaanpäässä huoltajana ja vaikka se touhu siellä melko konservatiivista ja paikoin lapsellistakin on niin kisat oli tunnelmaltaan yhdet hienoimmista joissa olen ollut Raw finaalien lisäksi ja taso oli noussut viime vuodesta tuntuvasti.

Janne Seppälä



sheiko kirjoitti:Mielestäni meidän kannattaisi pitää SVNL ulkona tästä keskustelusta. Se on kuitenkin paikkansa voimanostokartalla ansainnut ja kaikkine kummallisuuksineen vetää aika lahjomatonta linjaa ja pysyy päätöksiensä takana!

Janne Seppälä



Sinäkö vaan saat keskustella ipf:stä? :)


RawPowerin ongelma on se että kun se ei ole liitto niin kisoilla ei ole juuri muuta kuin tunnearvoa. Eli näkisin niin että jos vaikka RawPower olisi jonkun liiton alainen niin tilanne olisi aivan toinen. Silloin voitaisiin nostaa kansainvälisiä ennätyksiä yms. Ei kai se ole kovinkaan järkevää että lähes samat kaverit kisaavat keskenään vuosi toisensa jälkeen? Kun liitoista puhutaan niin tilanne on se että jossain muualla ne on perustettu ja sitten tuotu tänne. Täältä me emme niitä voi lopettaa.
Itse näkisin niin että kun wpc on mielestäni paras liitto kansainvälisesti ja järjestää parhaimmat kisat niin pyrittäisiin Suomessa unohtamaan riidat ja alettaisiin käydä näissä kisoissa. Siellä on sekä varuste että raw puoli joten RawPowerkin voisi ottaa wpc:n säännöt omikseen ja pyrkiä tekemään yhteistyötä sinne suuntaan.
Näin saataisiin kovia raw-kisoja esimerkiksi Venäläisten kanssa.
Jos jollakin on parempia ehdotuksia niin kuulisin niistä mielelläni.

Mielestäni nyt ollaan siinä vaiheessa että ei kannata etsiä syyllisiä pro-puolen huonoon tilaan Suomessa vaan että jokainen tulisi toistansa vastaan yhteistyö mielessään.

Avatar
Teemu Sinisalo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 10:27 pm
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Julkinen tiedustelu GPA- ja IPA-liittojen puuhamiehille

ViestiKirjoittaja Teemu Sinisalo » Pe Touko 18, 2012 6:31 pm

- Mitä uutta GPA- ja IPA-liitot tuovat suomalaiseen voimanostokulttuuriin?
- Miksi GPA- ja IPA-liittojen sijaan ei olla lähdetty mukaan FPO:n ja/tai WPC:n RAW-toimintaan?
- Mitkä ovat GPA- ja IPA-liittojen tulevaisuuden näkymät; missä ne ovat viiden vuoden päästä tässä maassa?

Wendel Clark
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 9:34 pm

Re: Julkinen tiedustelu GPA- ja IPA-liittojen puuhamiehille

ViestiKirjoittaja Wendel Clark » Pe Touko 18, 2012 7:25 pm

Teemu Sinisalo kirjoitti:- Mitä uutta GPA- ja IPA-liitot tuovat suomalaiseen voimanostokulttuuriin?
- Miksi GPA- ja IPA-liittojen sijaan ei olla lähdetty mukaan FPO:n ja/tai WPC:n RAW-toimintaan?
- Mitkä ovat GPA- ja IPA-liittojen tulevaisuuden näkymät; missä ne ovat viiden vuoden päästä tässä maassa?


1.Ainakin mahdollisuuden kansainväliseen toimintaan.

2. Hyvä kysymys ja vastaus on luultavasti sama mikä on oleellista Suomessa eli huono henkilökemia.

2. GPA luultavasti on jollain tasolla toiminnassa. IPA:n ainoa mahdollisuus on yhteistyö esimerkiksi WPC:n kanssa.

Avatar
Teemu Sinisalo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 10:27 pm
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

Re: Julkinen tiedustelu GPA- ja IPA-liittojen puuhamiehille

ViestiKirjoittaja Teemu Sinisalo » Pe Touko 18, 2012 8:07 pm

Wendel Clark kirjoitti:
Teemu Sinisalo kirjoitti:- Mitä uutta GPA- ja IPA-liitot tuovat suomalaiseen voimanostokulttuuriin?
- Miksi GPA- ja IPA-liittojen sijaan ei olla lähdetty mukaan FPO:n ja/tai WPC:n RAW-toimintaan?
- Mitkä ovat GPA- ja IPA-liittojen tulevaisuuden näkymät; missä ne ovat viiden vuoden päästä tässä maassa?


1.Ainakin mahdollisuuden kansainväliseen toimintaan.

2. Hyvä kysymys ja vastaus on luultavasti sama mikä on oleellista Suomessa eli huono henkilökemia.

2. GPA luultavasti on jollain tasolla toiminnassa. IPA:n ainoa mahdollisuus on yhteistyö esimerkiksi WPC:n kanssa.


Ai isä Selin on toiminnassa mukana: kummassa? Molemmissa?

ipi
Aktiivi Jäsen
Viestit: 663
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 4:35 pm
Paikkakunta: porvoo

ViestiKirjoittaja ipi » Pe Touko 18, 2012 9:25 pm

ihan omakohtaisena muistelona,ni mitä toi nyt sitten oli siinä 2006-2008(tarkkaa en muista :o ) ku oli vain fpo ja raw power ja mikä lieni ku oli porukoilla virta vähissä ja fpo:lla ainut voimanostokisa oli sm-kisa ja raw powerilla taisi olla vain jotain raw metel,tai bend the bar kisaa,eli kisat oli todella vähissä kolmenlajin osalta,ni sitä vain että ei se useampi liitto vain pelkkää huonoa ole,vaikka se nostajien jakaantuminen sitten onkin todella huonojuttu! ja siitä välillä kiitos näille järjestätahoille ku kilpaa lätkivät kisoja päällekkäin.. todellista suomalaisen voimanoston kehitystyötä.. itse en välitä niin niistä liittojen kirjainyhdistelmistä,ku en mie niitä kirjaimia nostele vaan rautaa,vaikkakin vain pieniämääriä kerrallaan ja silläpä nostelen milloin se missäkin sattuu olemaan mahdollista. tottakai se olisi mahtavaa että olisi kisoja missä joutuisi sijoituksista oikeasti nostamaan kilpaa ja nostajia olisi mukana runsaasti,mutta toteutuuko tuo koskaan svnl ulkopuolella,ni aika näyttää.. ja ei muuten ole tuo wesselin vili tutustunut suomalaiseen voimamiestouhuun,ku ei se nyt aina ole ollut pelkkää selkääntaputtamista ja kannustushuutoja :wink:
t: ilpo liikala

Avatar
Frodo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 2950
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:08 am
Paikkakunta: Valkeakoski

ViestiKirjoittaja Frodo » La Touko 19, 2012 1:28 pm

Kyllähän kilpailuita tarvitaan lisää se on selvä, mutta tarvitaanko kisojen lisäämiseen uutta liittoa?

Suomessa lienee n.100 aktiivista ns Pro puolen nostajaa tällä hetkellä ja toinen mokoma ns ei kisa- aktiivisia ja taitavat kyl pysyäkkin sellaisena.
Yhdistyminen/lähentyminen olisi mielestäni ainoa oikea tapa ns Pro puolen piristymiseen ja kisojen kovemman sekä laajemman tason saavuttamiseksi.


Toni Haaparanta FPO

Wendel Clark
Viestit: 41
Liittynyt: Ke Maalis 04, 2009 9:34 pm

ViestiKirjoittaja Wendel Clark » La Touko 19, 2012 2:30 pm

Frodo kirjoitti:Kyllähän kilpailuita tarvitaan lisää se on selvä, mutta tarvitaanko kisojen lisäämiseen uutta liittoa?

Suomessa lienee n.100 aktiivista ns Pro puolen nostajaa tällä hetkellä ja toinen mokoma ns ei kisa- aktiivisia ja taitavat kyl pysyäkkin sellaisena.
Yhdistyminen/lähentyminen olisi mielestäni ainoa oikea tapa ns Pro puolen piristymiseen ja kisojen kovemman sekä laajemman tason saavuttamiseksi.


Toni Haaparanta FPO


Tähän ei voi varmasti sanoa muuta kuin asiaa joka sana. Uskoisin että jos yhdistymistä tapahtuisi niin muutama liitto sammuisi siinä samalla kuin itsestään.

Jussi76
Viestit: 59
Liittynyt: Pe Huhti 21, 2006 8:45 pm
Paikkakunta: TURKU

ViestiKirjoittaja Jussi76 » Su Kesä 24, 2012 1:42 am

Teemu Sinisalo:

1. GPA Finland on tuonut Suomeen kansainvälisen RAW voimanostoliiton joka mahdollistaa kansainvälisten vertailukelpoisten ennätysten tekemisen Suomessa plus monta muuta asiaa jotka liitto tuo tullessaan kuten säännöt ja niiden valvomisen (jotka molemmat ovat tärkeitä jotta jokainen kilpailija olisi kisoissa samalla viivalla)

2. FPO:lla ei ole raakatoimintaa, WPC liiton raakatoiminta käynnistyi vasta kun GPA oli jo ollut toiminnassa jonkin aikaa maailmalla ja ainakin tietääkseni wpc raakakisoja ei ollut vielä pidetty Suomessa ennen ku GPA tuli Suomeen (voin olla väärässäkin mutta ainakaan GPA silloisen hallituksen jäsenet eivät tällöin olleet asiasta tietoisia). Ei silti etteikö GPA:ta olisi tuotu Suomeen vaikka olisimmekin olleet tietoisia WPC (perinteisen varusteliiton) aikeista perustaa varustepuolen ohelle raakapuoli. Mielestämme RAW nostaminen vaan on niin hieno asia että se ansaitsee oman kansainvälisen liittonsa.

3. Aika näyttää mitä tapahtuu, liitoista viis kunhan raakanosto jatkuu, mielestäni se on ainoaa oikeaa perinteistä voimanostoa.

Etkö Teemu näe mitään positiivista kansainvälisessä raakanoston liittotoiminnassa? Raakanosto elää nyt kulta aikaa, varmasti RAW POWER RY:n porukka joskus vuosia sitten koki tämän yhdeksi tavoitteekseen kun aloitte raw nostoa promoamaan. GPA ei millään tavoin halua rajoittaa nostajiensa osallistumista RAW finaaliin, päinvastoin.

Henkilökohtaisesta olen sitä mieltä että yksi pro puolen raakaliitto ja yksi pro puolen varusteliitto olisivat riittävät. IPF hoitaa amatööripuolen.

T: Jussi Mattila

Avatar
Teemu Sinisalo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 1257
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 10:27 pm
Paikkakunta: Hellsinki
Viesti:

ViestiKirjoittaja Teemu Sinisalo » Ma Kesä 25, 2012 12:02 pm

RAW Finaali 2012

ruuskanen miika
Viestit: 58
Liittynyt: Pe Joulu 21, 2007 4:24 pm
Paikkakunta: hyvinkää

ViestiKirjoittaja ruuskanen miika » Ke Heinä 18, 2012 4:31 pm

Ennen oli Pro puolen kisat 2 päiväset, lauantaina voimanosto ja sunnuntaina penkki, täys pitkiä päiviä molemmat

ehkä saamme kokea vielä saman :!: :!:

Jarkko Holviala
Aktiivi Jäsen
Viestit: 624
Liittynyt: La Touko 20, 2006 12:41 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

ViestiKirjoittaja Jarkko Holviala » La Elo 04, 2012 1:07 pm

IPA touhu on loppu. GO FPO!


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa