Olen Matti Vornanen, 24v savolainen, ja tämä vuosi oli minun ensimmäinen kilpailuvuoteni niin voimamieslajien kuin voimanoston osalta. Punttia on tullut kiskottua jostain 15 vuotiaasta saakka, mutta muutaman vuoden olen treenaillut määrätietoisemmin tässä opiskelujen yhteydessä. Keväällä kävin voimalajiliiton sm:ssä -90kg sarjassa ja sijoituin siellä viidenneksi. Sitä ennen olin käynyt kahdessa pienessä maajussien välisessä voimamieskisassa, 2014 voitin suomen vahvin farmari-tittelin.
Minulla oli pikkupoikana kaksi asiaa, joista olin kovasti innostunut. Töllötin televiisiosta paljon traktori-pulling ja voimamies-kisoja. Pääni sisällä toivoin että olisinpa joskus tuommonen vahva heppu itsekin!

Syksyllä 2012 minulla oli elopainoa vielä vaivaiset reilu 70kg, mutta voimatasot olivat teinivuosien nosteluista jo kohtuullisella tasolla; kyykky 140, penkki 112 ja maastaveto 180kg.
Nykyisin painoa on kertynyt se vajaa 90kg ja voimaakin tarttunut jo hieman enemmän

Mutta tänne olisi tosiaan tarkoitus alkaa kirjailemaan treeneistä ja mahdollisesti jotakin pohdintaakin niihin liittyen. Että semmosta!