Kre-alkalyn

Ravinto, lisäravinteet ja reseptit

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ti Tammi 02, 2007 7:43 pm

Onko kukaan ehtinyt hankkimaan omakohtaisia kokemuksia kyseisestä aineesta? Koitin muutamasta voimailuun liittyvästä foorumista etsiä aiheesta tietoa mutta aika hintsua oli.
Itse on tullut kokeiltua "normaalia" kreatiinimonohydraatti-/ sekä kreatiinipyruvaatti-valmisteita.
Ensimmäisenä mainitussa havaitsin itselläni tuota vatsanturvotusta ja siitä ei hirveätä hittiä mulle tullut.
Sen vuoksi tuo Kre-alkalynin mainosteksteissä mainittu "ei vatsan turvotusta" houkuttelis kovasti.

Sitä mä myös vähän ihmettelin tuolta muilta palstoilta lukiessa että aina kun tulee jotain uutta lisäravinnejuttua niin heti luullaan että se on joku ihmeaine ja muutaman napin otettuaan raudan pitäis suunnilleen lentää maata kiertävälle radalle (ja kun näin ei tapahdu tyydytään vaan hakkumaan paskaksi). Tällaisia odotuksia mulla ei siis kuitenkaan ole.

Sillä vaan kyselen et nyt alkaa oleen taas aika alkaa nostaan harjoitusten tehoja päälajissa ja kaikki apu mikä auttaa palautumisen nopeutumiseen jms. on aina tervetullutta.

Seuraavassa pieni lainaus wrangen-sivuilta kyseisestä aineesta:

Yhdistämällä kreatiinimonohydraattiin kaneliuutetta on seoksen pH-arvoksi saatu 12, jolloin kreatiini on täysin stabiilissa, säilyvässä tilassa - myös joutuessaan nesteen kanssa tekemisiin. Tämän ansiosta:

-kreatiini imeytyy nopeasti ja tehokkaasti
-vaikutus on nopea
-tankkauvaihe on tarpeeton
-ei vatsan turvotusta eikä vatsaoireita
-verensokeritason ja insuliinitason nostaminen tarpeetonta

Maximum Kre-Alkalyn -kapseleiden kreatiini imeytyy siis nopeasti ja tehokkaasti aivan sellaisenaan. Siksi on tarpeetonta nauttia samalla esimerkiksi dekstroosia verensokeritason ja insuliinin erityksen lisäämiseksi ja imeytymisen tehostamiseksi kuten tavallista kreatiinia käytettäessä. Näin Maximum Kre-Alkalyn sopii hyvin myös tarkalla dieetillä olevalle henkilölle joka haluaa välttää turhia kaloreita

peesu
Aktiivi Jäsen
Viestit: 412
Liittynyt: Pe Kesä 30, 2006 8:03 pm

ViestiKirjoittaja peesu » Ke Tammi 03, 2007 6:08 pm

Kävi tänään paikallisessa luontaistuotteessa kyseleen tuota Kre-alkalyniä ja heillä ei ainakaan ollut vielä saatavilla muuta kuin tuota Weiderin tuotetta.
Hinta oli aika "suolainen" vähä päälle 41e! Jäi tällä kertaa vielä hyllylle.

Martti Nappari
Site Admin
Viestit: 387
Liittynyt: Ti Elo 17, 2004 10:51 am

ViestiKirjoittaja Martti Nappari » To Syys 06, 2007 2:41 pm

Toistaiseksi markkinoila ei ole hinta-hyöty suhteltaan vanhan hyvän kreatiiinimonohydraati voittanutta.

Uudempien muotojen kanssa on vielä hieman epäselvää mikä se todellinen hyöty monohydraattiin verrattuna on ...siis käytännön tasolla, koska vertailevia tutkimuksia on niin vähän. Dextroosille ei ole mitään käyttöä.....ellei sitten halua leipoa ;-). Kreatiinin voi lisätä palautumisjuomaan, jolloin malto toimii kyytipoikana heran kanssa. Toisaalta jos haluaa välttää myös maltoa voi kreatiinin ottaa esim. normaalin "sekaruokaa" sisältävän aterian jälkeen ( tai puoli tuntia aterian jälkeen ), joka stimuloi insuliinin eritystä.

Otto
Viestit: 1
Liittynyt: Su Heinä 13, 2008 10:26 am

ViestiKirjoittaja Otto » Su Heinä 13, 2008 10:30 am

Hei kaikki! Olen treenannut jo pitkään ja harkitsen nyt kreatiinimonohydraatin käytön aloittamista. Olen kuullut muilta käyttäjiltä, että siitä saattaa seurata nestereaktio turvotuksen muodossa. Mistä tämä tarkemmin ottaen johtuu? Onhan se ohimenevä?

Teemu Jantunen
Viestit: 2
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 2:41 pm

ViestiKirjoittaja Teemu Jantunen » Su Heinä 13, 2008 12:05 pm

Se monomuotoinen kreatiini nimenomaan sitoo vettä lihas-soluihin eli turvotus tarkoituksenmukaista, kaikilla se ei voimakkaasti ilmene mutta se selviää vain kokeilemalla.

Koura
Viestit: 0
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 8:09 pm

ViestiKirjoittaja Koura » Su Heinä 27, 2008 1:12 pm

Itsellä ei ainakaan silmiin pistävää turvotusta ole ikinä ollut, vaikka paino nouseekin aina sen pari kiloa.


Palaa sivulle “Ravinto ja painonhallinta”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa