Kyykyn syvyys

Yleistä höpinää.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Lasse Pajunoja
Viestit: 85
Liittynyt: La Huhti 25, 2009 9:27 am

Kyykyn syvyys

ViestiKirjoittaja Lasse Pajunoja » La Marras 26, 2011 9:10 pm

Voimanoston säännöt sanovat että lonkkanivelen tulee olla alempana kun polvenyläpinta. Sitä ei sanota kuinka paljon sen pitää olla. Eli milli riittää?
Toteutuukoko tämä mielestänne samalla lailla jokaisessa kilpailussa yli loottorajojen?

Rami-64
Vanha miäs Turust!
Viestit: 4679
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 10:36 pm
Paikkakunta: Turku

ViestiKirjoittaja Rami-64 » Su Marras 27, 2011 2:14 pm

IPF:n säännöissä lukee :

"...reisien yläpinta lonkkanivelen kohdalta on alempana kuin polvien yläosa"

Tatu Karhu
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 7116
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 12:10 pm
Paikkakunta: Naantali

ViestiKirjoittaja Tatu Karhu » Su Marras 27, 2011 3:33 pm

Niin eikös se nyt ole yleisesti tiedossa että ipf:ssä vaaditaan ylisyviä ja pro liitossa riittää vajaat.... Raw powerin kisoissa taidetaan mennä osapuilleen sääntöjen mukaan.
Vanha voimailee sisulla ja sydämmellä.

Avatar
Frodo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 2950
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:08 am
Paikkakunta: Valkeakoski

ViestiKirjoittaja Frodo » Ma Marras 28, 2011 8:34 pm

Olen toiminut tuomarina ns pro puolella varmasti jo kymmeniä kisoja sekä raw puolella raw finaaleissa yhtä kilpailua lukuunottamatta kaikissa ja olen aina tulkinnut sääntöjä samoin.

Itse olen noudattanut (GPC/WPC/Raw powerin kilpailuissa) päätuomarina ollessani GPC/WPC linjaa eli kyykyn syvyydessä rajatapaus nostajan eduksi sekä sivutuomarina toimiessani olen tuominnut kaikissa merkittävissä liitoissa olevan säännön mukaan.

Välillä kuulee aika rajuakin kritiikkiä tuomaroinnista, mutta jostain syystä kohdalleni sattuneet "kritiikki-kilpailut" ovat osuneet vain ja ainoastaan varustekisoihin... miksiköhän näin on?

Tatu Karhu
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 7116
Liittynyt: Ti Huhti 06, 2004 12:10 pm
Paikkakunta: Naantali

ViestiKirjoittaja Tatu Karhu » Ma Marras 28, 2011 8:38 pm

Niin,miksiköhän??????
Vanha voimailee sisulla ja sydämmellä.

Janne P
Aktiivi Jäsen
Viestit: 636
Liittynyt: Ma Maalis 10, 2008 9:30 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Janne P » Ti Marras 29, 2011 5:59 pm

Tuossa naapuri saitilta lainattu kyykyn syvyys tuomari tuomioineen. Kuva taitaa olla ote IPF :n tuomarikirjasta helpottamaan tulkintaa..tosin kaikilla taitaa olla sama sääntö edelleen liitoista riippumatta. Ottamatta kantaa liittojen kyykyihin ja syvyyksiin, jokainen itse päättäkööt kisoissa että onko kyykky kuvatunlainen.

itsehän en muutakuin makaa penkillä :wink:

Kts. kuva:

http://i56.tinypic.com/24pzdjd.jpg[/code]

Avatar
Frodo
Aktiivi Jäsen
Viestit: 2950
Liittynyt: La Helmi 19, 2005 12:08 am
Paikkakunta: Valkeakoski

ViestiKirjoittaja Frodo » Ti Marras 29, 2011 7:48 pm

kuvan perusteella siis kolme valkoista vasta 2-4cm alle kulman, tosin tuo kuvahan on ikäänkuin selventämään asiaa.

Varvas
Aktiivi Jäsen
Viestit: 237
Liittynyt: Ke Syys 08, 2004 1:10 pm
Viesti:

ViestiKirjoittaja Varvas » Su Joulu 25, 2011 1:50 am

Haaparannan tuomaroinnista en kyllä moitittavaa asiaa osaa sanoa. En varuste eikä raw puolelta. Kisassa on kuitenkin 3 tuomaria. Eikä se riitä jos yks osaa hommansa.


Palaa sivulle “Yleinen keskustelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa