Miten parantaa penkkiä?

Keskustelua voimaharjoittelusta.

Valvojat: Tatu Karhu, Pekka Raiha, Ylläpito

Avatar
Romps
Kunniajäsen
Viestit: 608
Liittynyt: Ke Tammi 01, 2003 7:06 pm
Paikkakunta: Kuusankoski

ViestiKirjoittaja Romps » To Maalis 13, 2003 9:23 pm

Nipalle vastaus:

ikää on 32v, pituus 167, paino 85.

Treenitausta: 17vuotiaana aloitin punttien veivaamisen,
Penkki :shock: 45 kg, kyykkyä en kokeillu,
maastaveto Weiderin vinyylit 40kg ei saanu lattiasta ylös(isä otti yhdel kädel keskeltä tankoa ja heivasi sil jonkunlaisen hauiskäännön ja sanoi et siitä vaan heiluttelee :shock: :oops: ) .

niin ja mitat oli:
vuonna -87 siis 17 vuotiaana (aika köriläs) :D


Pituus 167cm
Paino 50kg
Rinnan ympärys 81cm
Vyötärön ympärys 70cm
Hauis 23cm
vuonna -94 hauis 40cm (kasvoi hitaasti 2cm vuodessa vaikka miten väänsi ja käänsi)

Vuoden -97 jälkeen alkoivat olkapääongelmat ja penkki jäi moneksi vuodeks tekemättä. Niinkuin kaikki arvaa treeni on ollut bodaustyylistä
ja vasta vuoden olen keskittynyt Voimannosto-treeneihin.

siinä kaikille jotain ihmeteltävää, varmaan monel on samantyylisii kokemuksii :wink:

Avatar
Nipa
Kunniajäsen
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 3:19 pm
Paikkakunta: KeskiPohjanmaa

ViestiKirjoittaja Nipa » To Maalis 13, 2003 10:20 pm

Juups!
Itellä ikää tuo 17v ja jonkunmoinen körri se minäki. Pituus 174cm ja paino 80kg.
Pari vuotta oon rautoja nostellu ja jonkumoista kehitystäki on tullu siinä sivussa. Kyykky on jotain yli 120kg en oo kokeillu ko sataseen asti ja vetoa en oo kokeillu ollenkaan. Siis nuo tarkotti maximia, kyllä mää oon nyt 2 kk kyykkyä yrittäny tehä ja kaks kertaa mavea. :x

Avatar
Mane
Kunniajäsen
Viestit: 429
Liittynyt: To Tammi 30, 2003 7:19 pm
Paikkakunta: Junttila

ViestiKirjoittaja Mane » La Maalis 15, 2003 4:18 pm

aalright, kävin tekees tosta coanista 4viikon tänään flunssasta huolimatta(kuumetta ei ole ollut) ja oli helvetin vetämätön olo, mutta kyllä ne sarjat siitä ihan puhtaasti meni löysästä olosta huolimatta. vinossa en tosin tehnyt kuin toisen noista sarjoista, koska en silti viitsinyt liikaa ruveta itteeni väsyttään ja vino kun tiettävästi on aina se rankin laji.

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Ti Maalis 18, 2003 5:22 pm

Joko Nipaa jännittäää? Kovasti tsemiä ennätysyritykseen (ei se mikään yritys oo, vaan nostat sen). Muista lämmitellä huolella, että lihakset tuottaa kaiken voiman. Esimerkiksi näin:

Kuntopyörä, keppijumppa, vipunostot penkillä maaten 20x, ojentaja taljassa 2 x 20, ylätalja 20x, kevyt venyttely 2 x 5-8 sek./lihas

2 x 20-30 x 20
10 x 40
(5 x 50) > Toisen näistä voi jättää
(3 x 60) > huoletta poiskin.
3 x 70
3 x 80
2 x 90
1 x 100
1 x ennätys
1 x uus ennätys

Vaikka itseppä tiedät paremmin, miten se oikea nostovire löytyy :twisted:

Avatar
Romps
Kunniajäsen
Viestit: 608
Liittynyt: Ke Tammi 01, 2003 7:06 pm
Paikkakunta: Kuusankoski

ViestiKirjoittaja Romps » Ti Maalis 18, 2003 7:33 pm

Joo, tsemppiä Nipalle :twisted: :evil:

Meinasin jo eilen kokeilla enkkoja kyykyssä, mut tyydyin tekemään
1,1 x 115 , toi vanha enkka kyykys on 130kg ja nyt olen tyytyväinen
jos saman saa, polvi hajos elokuus (vieläkin välil aika kipeä), mut
onnellinen et saa edes tehtyä kyykkyä :lol: (kauan vei päästä entiseen kuntoon)

ens viikol pitäs yrittää :D

Avatar
Nipa
Kunniajäsen
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 3:19 pm
Paikkakunta: KeskiPohjanmaa

ViestiKirjoittaja Nipa » Ti Maalis 18, 2003 9:06 pm

No niin nyt sitte tuli sitä enkkaa kokeiltua ja täys pettymys! :evil: :evil: :x :cry: :(
Ekaks monta lämmittely sarjaa ja sitte 110 tankoon ja oli kuin höyhen.
Sitte 115 ja tuntu pirun kankeelta jo sillon, mut ylös kuiteski. Sitte 120 ja 15cm nousi rinnalta ylös ,mutta sitte loppu motivaatio ja siihen jäi. Prkl!! :evil: Sitte ajattelin vielä kokeilla 117,5 mutta eihän niitä voimia ollu enää jäljellä ja tulos jäi tuohon perhanan 115kiloon. Voi että ko tympäsi. Nyt pitäs ruveta sitte keksiin jotain uutta ohjelmaaki, voi olla että kokeilen tuota Ryssien juttua. Pitäs ensin pitää täsä yks kevyt viikko kerranki välisä, ettei tarvi ruveta sairastaaan.

Avatar
Romps
Kunniajäsen
Viestit: 608
Liittynyt: Ke Tammi 01, 2003 7:06 pm
Paikkakunta: Kuusankoski

ViestiKirjoittaja Romps » Ti Maalis 18, 2003 9:12 pm

Nipa

onneks olkoon kuiteskin, onhan se kuitenkin ylöspäin menny, joten ei hukkaan heitettyä aikaa :D

Avatar
Arttu
Vetokone
Viestit: 346
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 8:43 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Arttu » Ti Maalis 18, 2003 11:06 pm

Mulla nousi penkki tuolla jto:n ohjelmalla, mikä löytyy täältäkin, penkki 10kg parissa kuukaudessa.
Ma
Penkki ohjelman mukaan
Dippi, 6,5,4,3,2 / 4x4 (vuoroviikoin)
Ojentaja taljassa 4x10 (melko kevyesti)
Hauis tanko 10,8,6,6
Päälle jos viel jakso niin taljassa jotain yhenkäen ojentajaa kevyesti
To
Nopeuspenkki 5x3 (nyt teen 8x3)
Pystypunnerrus 4 sarjaa pyrämidinä ensimmäisessä 10 toistoa
Vivut sivulle, eteen ja taakse 10,8,6,6

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Ke Maalis 19, 2003 11:34 am

Tarkoittanet tätä nostatusta?

http://galileo.spaceports.com/~wsdome/fin/penkki4.htm

Niin, ja tervetuloa joukkoon 8) Näyttäs olevan aika kova sulla tuo veto suhteessa muihin...pääset kisoissa yllättämään monet.

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » Ke Maalis 19, 2003 11:48 am

Nipa:

Älähän hättäile...lupaavaahan tuo oli, että 110 nousi höyhenen kevyesti. Se ois ehkä kannattanu kuitenki jättää nostamatta. Oisit ottanu satasella ykkösen ja sitte enkka tankoon, olis jääny potkua vielä uuteenki enkkaan. Yleensäkään ei kahta enkkaa tuu ainakaan samassa liikkeessä samalle päivälle, että ota sitte ens viikolla...

Tai sitte alat tekemään uudella ohjelmalla. Sulle saattas toimia joko se saken penkkipunnerrusohjelma josta on ollu puhetta tai sitte tuo, minkä postasin tuohon äsken.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » Ke Maalis 19, 2003 12:01 pm

Paljos Nipalla oli penkki ennen tuota ohjelmaa? Meikäläisellä on ainakin tuo penkki kovan treenin aikana pirusti päivästä kiinni. Viimeksi kun piti ottaa kovaa ja suunnittelin 140 kakkosta ei hommasta tullut mitään. Välillä,kun ei taas odota mitään tulee enkkoja lähes heittämällä

Avatar
Arttu
Vetokone
Viestit: 346
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 8:43 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Arttu » Ke Maalis 19, 2003 1:34 pm

admin kirjoitti:Tarkoittanet tätä nostatusta?

http://galileo.spaceports.com/~wsdome/fin/penkki4.htm

Niin, ja tervetuloa joukkoon 8) Näyttäs olevan aika kova sulla tuo veto suhteessa muihin...pääset kisoissa yllättämään monet.


Joo just tuota. Kisoihin ei nyt ainakaan näillä näkymin oo menos, pelkkien varusteiden ostokin on jo aika iso tikki. Kyykyn ku saisi kulkeen samaan malliin niin ois hyvä(siihenki on nyt jo jotain keksitty :D . Onhan nuita vuosia vielä jäljellä, kesällä täytän vasta 18. Mutta eihän sitä koskaan tiedä jos joskus innostu...

Avatar
Nipa
Kunniajäsen
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 3:19 pm
Paikkakunta: KeskiPohjanmaa

ViestiKirjoittaja Nipa » Ke Maalis 19, 2003 7:05 pm

No joo taisin hätäillä vähä liikaa, mutta oishan se ollu mukava nostaa vähä aina enemmän rautaa.
Ite oon saanu ton tuloksen nostettua tohon 100kg asti ihan sillaa pyrimilla tehtynä ja aina vetäny loppuun asti, kantsiskohan sitä kokella enää vai onko se van tarkotettu alottelijoilla kaikki tollaset? Ärsyttää vain nuissa maximi ohjelmissa aina se kyttääminen paljoko sinne pitää sitä painoa laittaa sun muuta nipottamista. :x Mutta kyllähän ne taitaa tehotakki sen eestä.
Artullahan näkyy olevan ihan kovia tuloksia. Ookko tehenny kyykkyä ja mavea aina eriviikoilla vai miten oot niitä harrastellu? Menee kyllä vähä offtopiciks mutta kysympä kuiteski, ku on itellä niin vaivasia tuloksia ja oon täsä niitä vasta alottelemasa.

Avatar
Arttu
Vetokone
Viestit: 346
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 8:43 pm
Paikkakunta: Oulu

ViestiKirjoittaja Arttu » Ke Maalis 19, 2003 10:09 pm

En oo, ku ihan samalla viikolla. Ti kyykky ja pe veto.

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » To Maalis 20, 2003 11:34 am

Nipa kirjoitti:No joo taisin hätäillä vähä liikaa, mutta oishan se ollu mukava nostaa vähä aina enemmän rautaa.
Ite oon saanu ton tuloksen nostettua tohon 100kg asti ihan sillaa pyrimilla tehtynä ja aina vetäny loppuun asti, kantsiskohan sitä kokella enää vai onko se van tarkotettu alottelijoilla kaikki tollaset? Ärsyttää vain nuissa maximi ohjelmissa aina se kyttääminen paljoko sinne pitää sitä painoa laittaa sun muuta nipottamista. :x Mutta kyllähän ne taitaa tehotakki sen eestä.
Artullahan näkyy olevan ihan kovia tuloksia. Ookko tehenny kyykkyä ja mavea aina eriviikoilla vai miten oot niitä harrastellu? Menee kyllä vähä offtopiciks mutta kysympä kuiteski, ku on itellä niin vaivasia tuloksia ja oon täsä niitä vasta alottelemasa.


Olen itse nostanut penkin 40kg=>140kg(perse irti penkistä ja muutenkin nosto oli ruma kun perkele).140 en sitä saanut enää tuollaisella perinteisellä pyramidilla mihinkään.En suosittele mitään ryssätreeniä tuossa vaiheessa "uraa".Tuollaisella perinteisellä pyramidiharjoituksessa on se vika,että tulee tehtyä helvetisti liikaa.Näin jälkikäteen ajatellen heitin "viemäriin" 4-5 vuotta tuossa välissä,koska treenasin jatkuvasti liikaa.

Nippe

ViestiKirjoittaja Nippe » To Maalis 20, 2003 12:53 pm

Nipa täällä mutta ei voi koulusta kirjottaa samalla nimellä. :x
Oisko OP:llä sitte mitään ehdotuksia ?
Oisko kenties arin ohjelma hyvä, hirvittää vain se maksimin kokeileminen joka kerta? Voisko admin sanoa mikä olikaan se jonku Sakken sivut?

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » To Maalis 20, 2003 1:43 pm

Tuo Arin ohjelma,jota admini tekee tällä hetkellä on mulle liian kova,tiedän 100% varmasti,että loukkaannun kahden viikon sisällä,jos rupean tuolla tavalla repimään.Olen vielä suhteellisen surkea palautumaan ns.ykkösnostoista. Kokeile tuota ohjelmaa,jonka postasin tuonne: http://cgi-bin.spaceports.com/~wsdome/p ... c&start=15

On Sakari Selkäinahon tekemä ja Sakella on jonkunnäköinen gurun maine noissa treeniasioissa.Itse kokeilen tuota,kun saan tämän kierron tehtyä.Älä stressaa tuossa vaiheessa liikaa ohjelmalla kehityt varmasti tekemällä pelkkää penkkiäkin.Muista vaan levätä riittävästi!! Neuvona sanoisin,että opettele tuntemaan kroppasi ja tee itsellesi sopiva ohjelma. Olen oppinut pirusti tämän 7kk. WSB-kierron aikana ja nyrkkisääntönä voin sanoa,että treenaa mielummin vähän liian vähän,kun liian paljon. Jätä paukkuja seuraavaan treeniin reserviin!

Avatar
Nipa
Kunniajäsen
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2003 3:19 pm
Paikkakunta: KeskiPohjanmaa

ViestiKirjoittaja Nipa » To Maalis 20, 2003 3:23 pm

Miks ei, kyllähän tuota vois kokeilla. Kaipa tuossa saa kuitenki reenata yläselekää samaan aikaan, jos vaikka ottas sen tossa kevyt penkki päivänä. Muuten mikä on tuo press down? :?
Pitäis kokeilla varmaan parantaa kyllä joskus nuita heikoimpiaki lihaksia, kuten rintaa ja olkapäitä. Arin sivulta luin tosta ja siellä oli hyvät ohjelmatki sitä varten. :)
Nyt kun vaan malttais vetää ens viikon ihan iisisti ja kevyillä painoila palautuksena, mutta voi tehä kyllä hankaluuksia. :(

Vieras

ViestiKirjoittaja Vieras » To Maalis 20, 2003 3:28 pm

Yläselkää en itse treenaa tällä hetkellä ollenkaan,kun se on kuulemma 2xliian iso voimanostajalle ja tuo vetoni kulkemattomuus on ehkä osaltaan siitä kiinni.Eipä vaan tuo tunnu paljoa pienentyvän vaan ottaa vedosta ärsykettä...Yläselkää on hyvä treenata tuona kevyenä penkkipäivänä ja päälle 4-6 sarjaa hauista.Itse en ota haukkariakaan,kun "rehap"-liikkeenä eli hammeria kyykkyjen päälle.

Avatar
Olli-Pekka Tervo
YLLÄPITO
YLLÄPITO
Viestit: 2534
Liittynyt: Pe Loka 11, 2002 10:00 am
Paikkakunta: Pattijoki

ViestiKirjoittaja Olli-Pekka Tervo » To Maalis 20, 2003 4:34 pm

http://www.voimaharjoittelu.net/catalog ... cles_id/34

Siinä on tuo Saken ohjelma, josta OP puhuu. On varmaan hyvä ohjelma, mutta tähänkin pätee se sama vanha "kaikki ei sovi kaikille". Siinä mielessä tuo ei eroa Ed Coanin ohjelmasta, että tehdään kerran viikossa paljo + yks kevyt. Toistoja on vain sarjaa kohti vähemmän. Itselle näyttäs muuten sopivan paremmin tuo pari kertaa viikossa hiukan vähemmän toistoja ja isot painot, mutta ilmeisesti olkapäät eivät palaudu tarpeeksi. Ojentajat eivät tule koskaan edes kipeäksi...Nuo olkapäät alkavat näköjään aina reistaamaan, ku alan tekemään kiertäjäkalvosimia, vaikka en kyllä tee liian isoilla painoilla.

Jos haluat alkaa kuntouttamaan/vahvistamaan heikkoja puoliasi, niin kyllä tuohon Saken ohjelmaan mahtuu pari kuntouttavaa liikettä mukaan.


Palaa sivulle “Voimaharjoittelu”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa